Фахівці Національної служба здоров’я України не знають, як застосовувати на практиці Постанову Кабінету Міністрів України про карантин.
Така відповідь на запит надійшла на електронну пошту ГО «СПІНОЗА» за підписом від 09.07.2021 року тимчасово виконуючого обов’язки очільника служби Андрія Віленського.
«…враховуючи, що НСЗУ не є розробником нормативно-правових актів, які регулюють питання встановлення обмежувальних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, у тому числі, вказаної Постанови, в НСЗУ відсутні повноваження для надання роз’яснення щодо практичного застосування положень відповідних правових актів», – прокоментував А. Віленський.
Однак, А. Віленський, можливо не до кінця усвідомлює свої повноваження, покладені законотворцем на НСЗУ. І ось чому. До Постанови, про яку йдеться, № 1236 «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID- 19, спричиненої коронавірусом SARS- CoV-2» з 09.12.2020 року було внесено 20 правок.
Отже, інертність НСЗУ в частині захисту здоров’я населення і, відтак, адміністрування фінансів на ці потреби та лобіювання своїх пропозицій у відповідну Постанову Кабміну невиправдана законодавчо. Бо відповідні зобов’язання містить Положення про Національну службу здоров’я України. Зокрема, «НСЗУ відповідно до покладених на неї завдань: …розробляє пропозиції щодо вдосконалення законодавчих актів, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів міністерств та в установленому порядку вносить їх на розгляд Міністра охорони здоров’я».
P.S. За інформацією “Дзеркала тижня”, А. Віленський днями написав заяву про своє звільнення.